Linneas dag

Physicians Formula x5

Kategori: Make-up, Me, Shopping

Det var längesen det hände något här men nu kände jag att jag hade lite extra tid och kände för att skriva en rad...
Jag har åkt på en hemsk förkylning när det känns som att huvudet ska sprängas. Och så nyser jag hela tiden, inte så skönt i ländryggen där det skär till varje gång. Har något fel där med nerverna. Men, men jag överlever så till lite roligare ämne - Physicians Formula Happy Booster
 
 
 
Jag har hittat dessa fem roliga puder och rouger på ebay, jag har hör talas om märket tidigare och sett dem i youtube videor. Att de är hur söta och speciella som helst gjorde att jag fastnade totalt och var tvungen att testa dem själv.
Totalt för alla betalade jag 350kr (gratis frakt, jippi =))
 
 
 
 
Tre stycken är Glow & Mood Boosting Powder i färgerna:
 
Bronzer - Precis som det låter, en bronser och fungerar utmärkt som conturing. Jag jämförde den med Nars Laguna och den är väldigt lik. Nyansen är på pricken lika men denna är lite mildare/neutralare men går att bygga upp väldigt bra. 
 
Translucent - En väldigt fint highlighting produkt, superfin på käkbenen. Med rosa undertoner.
 
Beige - Som ett puder men med lyster. Dvs du blir inte glansig utan får en väldigt fin finish för de tillfällen du vill stråla.
 
 
 
 
Två stycken Glow & Mood Boosting Blush i färgerna:
 
Rose - Stark rosa som passar medium till mörk hudton. Jag kan använda den med en väldigt lätt hand, tror den kommer bli fin i sommar. 
 
Natural - En nyans som passar alla, peachypink. Jämförde den med Nars Orgasm som är den mest omtalade blushen i makeup världen. Nyansen är väldigt lik men denna är mer matt. Jag skulle kalla finishen matt med lyster om nu det make sence. 
En blush som inte är helt matt ser mer naturlig ut på huden och det är just vad denna är, en perfekt blush för alla dagar. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: