Linneas dag

Första produkterna från MAC

Kategori: Shopping

Jag har köpte mina första produkter ifrån MAC.
Det blev tre eye shadow: Brule, Humid, Parfait amore.
Två mineralize eye shadow: Faux Gold, Mineral Mode. En Mineralize Blush: Pressed Amber.
Mineralize Skinfinish: Crystal Pink. 224 Tapered Blending Brush och Studio Finish spf 35 Concealer i färgen NW25.
(samma ordning som på bilden)

Jag tycker om alla produkterna och är supernöjd. Har använt dom flera dagar i sträck nu. Min absoluta favorit är Faux Gold, den har ett sådant fint skimmer och ser ut att vara flera olika ögonskuggor i en när den är på ögonlocket. Den blir ljus på ögonlocket och skiftar till nån nyans mörkare i globlinjen, helt perfekt =D

Pressed Amber som är en blush passar mycket bättre som en contourfärg. Och för mig är den perfekt som det, jag älskar att färgen inte går mot orange utan tonen är en väldigt neutral brun. Det finns stor chans att denna kommer att hamna på mina kinder varje dag =)

Den enda produkten jag inte är helt nöjd med är concealern. Jag valde en lite för mörk färg eller dvs min gissning var lite fel eftersom jag har beställt alla varorna från kicks.se (MAC säljs inte i lilla Skellefteå). Men om jag jobbar in den i huden så funkar det.



Om du vill veta lite mer om nån av produkterna så tveka inte att skriva en kommentar.

KOMMENTARER:

  • Hanna säger:
    2011-09-06 | 03:53:36
    Bloggadress: http://hannaogren.blogg.se/

    Härlig shopping, men du, du MÅSTE ju ha #217 borsten, det går ju inte å leva utan den! :O

Kommentera inlägget här: