Linneas dag

Mitt favvvvvvogloss

Kategori: Linnea tipsar

OMG OMG OMG - Jag älskar det här glosset

Det kommer ifrån MNY och går att köpa på utvalda Lindex butiker (vad jag vet). Kostar 39,50kr (eller 40kr nu när 50-öringen är borta). MNY står för Maybelline New York men är en sorts lillasyster till det världskända märket. Alla produkter av märket kostar max 50 kr vilket är helt perfekt.

Negativt och positivt
Det enda negativa jag har att säga om detta gloss är att det heter inte mer än 365. Ett namn skulle vara mycket trevligare och det är lättare att komma ihåg. 
Det jag gillar allra mest med just den här är att den är så lätt att applicera utan spegel, det blir inga konstiga kanter och färgen flyter in i läpparna väldigt fint. 
Jag tycker också om formulan som är väldigt mjuk (inget klister =)) och blev väldigt förvånad av att det inte torkar ut mina läppar som vissa gloss kan göra. Tummen up =)
Färgen ser ut att vara ljus röd med guldskimmer vilket kanske inte är så vanligt bland läppglans när dom flesta väljer rosa eller nude. Men på läpparna smälter den in i läppens färg och framhäver den vilket blir väldigt snyggt. Jag rekomenderar den verkligen och för 40kr så är det lätt värt att prova.


MNY - 365

Jag glömde säga att den luktar/smakar väldigt gott också ;)

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2011-08-17 | 04:34:32

    åhh, de där måste jag köpa! Bra att du "påminnde" mig :D!



    sv: haha, ja men LoL är ju faktiskt jävligt kul haha :D! vi får lana nån gång ;)?

Kommentera inlägget här: