Linneas dag

En beauty 3a

Kategori: En beauty 3a



En beauty 3a handlar om att visa eller berätta om 3 saker ur en viss kategori. LipGlossBitch som har dragit igång det hela har precis tipsat om sina 3 bästa knep för hur man bäst skyddar sin hud. 
Nu när det blivit vinter och kallt så blir det många påfestringar för huden (kallt, varmt, kallt, vamt) och luften blir torr. Vilket syns och känns direkt på huden.

1. Mina läppar de första som blir katastrofalt torra och frasiga och jag har använt lypsyl i hela min uppväxt, men man smörjer och smörjer och ibland känns det som att det inte hjälper. Men nu har jag skaffat Lip Care Mix från Make Up Store 175kr, peeling, inpackning och vårdande läppbalsam, allt samlat i en praktisk liten burk. Om mina läppar är riktigt torra och frasiga börjar jag att skrubba med den gröna peelingen på kvällen och innan jag går och lägger mig så smörjer jag med den vita inpackningen. På morgonen när jag vaknar så är läpparna mjuka, för att bibehålla resultat smörjer jag läpparna med det rosa läppbalsamet som innehåller E-vitamin som hjälper till att bevara och bibehålla fukt. Funkar kalas för min läppar.



2. Mitt andra tips är rengöring och peeling. Om man inte rengör huden till grunden så går inte hudkrämer in i huden och återfuktar. Peeling ska man använda ca. en gång i veckan. Och rengöring två ggr per dag. Jag använder mig utav Clinique´s tre steg set för hudtyp 2. De finns att köpa på Kicks och Åhlens, fråga personalen så får du hjälp med att hitta din hudtyp.



3. För inte så länge sen så klagade en kompis till mig att hon hade en kräm som var alldeles för fet för henne och jag surfade snabbt hem ett prov av denna kräm. Vilken fantastiskt produkt, nu behöver jag aldrig oroa mig för torra fläckar längre (så vitt jag inte glömmer att smörja inte mig såklart). Krämen heter a-creme och finns att köpa på hälsokostbutiker och kostar 119kr. Gratis prov finns här. Det bästa med denna kräm är att den funkar till hela kroppen även till behandlingar t.ex för eksem plus att den innehåller samma a-vitamin som finns i alla antirynkkrämer (det är bäst att vara ute i god tid).



Kommentera inlägget här: